vrijdag 3 oktober 2014

Een halfvol glas

Yes, eindelijk! Twee maanden nadat ik ben gestart met mijn strijd tegen de kilo's heb ik het perfecte middel gevonden tegen overtollige kilo's!
Sonja Bakker, Dr. Frank, wijlen mr Atkins, De Voedselzandloper, De schijf van 5,  het Ananasdieet van Jurgen van Beek. Allemaal hele handige, maar pittige methoden om kilo's te verliezen. Vaak niet lang vol te houden, op het Ananasdieet na. Maar ook daar merk je dat je het na verloop van tijd zat bent dat je geen ananas mag eten. Op een dag ga je voor gaas en neem je er weer één. Net zoals je met de overige manieren van diëten moeite zult hebben om het vol te houden.

Wat voor mij de afgelopen week enorm goed heeft gewerkt, is geen dieet, maar een praktisch virus. Het influenza virus. Dit virus is heel gemeen, en veroorzaakt influenza.

Influenza:
plotseling optredende, sterk besmettelijke infectieziekte, veroorzaakt door het influenzavirus. De belangrijkste kenmerken: koude rillingen, buikpijn, braken, hoesten, hoofdpijn, slapeloosheid, koorts, spierpijn, lichtschuwheid en pijn achter de ogen. synoniem: griep


Juist. De griep dus. Vooral fijn en praktisch is het braken en de hierboven niet benoemde buikloop. Kilo's vliegen eruit. Daar waar ik op dinsdagmiddag niet zo blij was dat ik mijn treinreis van Utrecht naar Zwolle in Amersfoort moest onderbreken omdat de onavontuurlijke worteltjes via dezelfde weg weer naar buiten kwamen als dat ze naar binnen waren gegaan, beleef ik nu, enkele dagen later, het voordeel van dit buitengewoon onplezierige voorval.

Want ik ben lichter dan ik het afgelopen jaar ooit geweest ben. Ik heb een ingevallen bekkie, holle ogen, kan geen eten binnen houden, heb gelukkig ook geen trek. Ik heb geen kracht in mijn lichaam, kan niet sporten, ben moe, heb last van pijn achter mijn rechter oog, en voel me beroerd. Elke getikte letter maakt me misselijker en ik krijg mijn ogen niet scherp gesteld op het beeldscherm. Maarrrrr, ik ben wel lichter dan ik ooit geweest ben. Hoera en hulde. Leve de influenza.

1 opmerking:

  1. Ha. Ook net ziek geweest en helaas niet veel afgevallen. In de afgelopen dagen alweer ingehaald met lekkere spareribjes en patatjes. Mocht ik teveel aankomen, kan ik dan influenza bij je bestellen :-).

    Gr. Siemen

    BeantwoordenVerwijderen